dilluns, 25 d’abril del 2011

EL PERQUÈ DE TOT PLEGAT

Em permeto la llicència d'adoptar el títol de la novel·la d'en Quim Monzó per fer una petita reflexió personal. 
No es voler fer còpia d'altri, més si un petit homenatge.
Hi ha moments en la vida, en que se t'obren possibilitats, que al llarg del temps t'han il·lusionat, i per les que mai has trobat l'espai suficient com per fer-les realitat. I jo, personalment, estic en un d'aquests moments.
Durant anys m'he dedicat en cos i ànima a realitzar molts projectes personals i familiars que m'han omplert i m'han fet feliç, alhora que també m'han fet créixer com a dona, com a mare i com a professional.
Hi han hagut instants de dures lluites personals, de fortes emocions, de grans reptes. També dies de satisfaccions i reconeixements, més si d'alguna cosa n'he tret profit ha sigut de l'aprenentatge vital.
Aprenentatge vital és per a mi tot allò que no s’aprèn a l'escola, que s’aprèn amb esforç i sacrifici, que s’aprèn plorant i rient, que s’aprèn al carrer, amb la gent que t'envolta, que t'ho ensenyen les hores i les jornades d'intens treball, que t'ensenyen els pares i també els fills. En definitiva, per a mi, l'aprenentatge vital no deixa de ser més que allò que t'ensenya la teva pròpia vida i que en cap persona és igual.
Un bon metge i amic personal, m'explicava un dia de que estem compostos, tots i cadascú de nosaltres, i em va fer un dibuix tot dient-me: " Mira Dolors, tu ets aquest pastís. Aquesta rodona sencera es diu Dolors, però amb quins ingredients l'han fet aquest pastís? Doncs bé, un 40% és pura genètica, és allò que per ADN van imposar el teu pare i la teva mare, i això no ho podem canviar. Un 30% és la teva educació, tot allò que durant els teus anys joves (entre infància i adolescència) vas aprendre a l'escola, dels amics, de la família, de l'entorn, dels principis amb que vas créixer,....i això ja tampoc ho pots canviar. I per últim, et queda un 30% restant, que aquest és el tant per cent que fas tu per a tu. O sigui és aquella porció d'ingredients que et fan ser com tu vols ser, que pots anar variant sobre la marxa per fer de la teva persona el que vols que sigui o el que vols que quedi pels demés."
I aquest és el perquè de tot plegat.
Aquest 30% que puc anar modificant per tal de ser qui sóc i com vull ser és el que treballo cada dia, per ser fidel a mi mateixa, per ser quelcom millor cada dia, per deixar una petjada pròpia i única en el meu trosset d'història.